SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARRAK

Daripada Abu Hurairah daripada Rasulullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud: Sesiapa yang berpuasa Ramadhan dengan penuh keimanan dan keikhlasan nescaya akan diampuninya segala dosanya yang telah lalu. (Diriwayat oleh imam Nasai'e, Ibn majah, Ibn Habban dan Baihaqi)

Abu Hurairah telah berkata: Aku telah mendengar Rasulullah S.A.W bersabda tentang Ramadhan yang bermaksud: Sesiapa yang mendirikannya(Ramadhan) penuh keimanan dan keikhlasan diampunkan baginya apa dosanya yang telah lalu. (Hadis riwayat Bukhari, Muslim, Tarmizi, Abu Daud, Nasai'e,Malik,Ahmad dan Baihaqi)

PENGUMUMAN

KELAS PENGAJIAN AGAMA DI VISTAMSN.
Datanglah beramai-ramai untuk menambahkan ilmu untuk bekalan akhirat di Surau Al Mutaqqin pada setiap hari Jumaat selepas Maghrib. PERCUMA!!!

MAJLIS BACAAN YASIN
Aktiviti membawa Yasin beramai-ramai diadakan di Surau Al Mutaqqin pada setiap malam Jumaat. Datang beramai-ramai. Surah Yasin disediakan secara PERCUMA.


blog ini dikendalikan oleh biro pendidikan vistamsn

Laman Baru

Feb 11, 2010

Perlawanan Badminton Persahabatan

Satu perlawanan persahabatan permainan badminton telah berlangsung di Dewan komuniti Seri Petaling pada 7 Fenruari yang lalu. Pertandingan ini adalah dengan pelajar Tahfiz Mesjid Seri Petaling. Antara perlawanan yang menarik perhatian ialah beberapa siri permainan antara Penghulu Vista Th. Hj Othman dan Imam Mesjid Seri Petaling, Ustaz Khairi.
Rilek betul pengadil
Pemain di sebelah kanan tu adalah pemain pinjaman.
Cita-cita nak main di Olimpik. Tak boleh pergi Olimpik, pergi Grand Olympic pun jadilah.
Baru tahu langit tinggi rendah. Dua pemain yang bertarung bermati-matian dan akhirnya terjelepuk di lantai.

Perlawanan persahabatan ini adalah satu cara untuk menjalinkan tali silatulrahim antara kedua-dua pihak yang bukan sahaja dari aspek ibadah tetapi juga riadhah. Adalah diharapkan di masa hadapan lebih ramai penghuni akan turut serta untuk bermain.

No comments: