SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARRAK

Daripada Abu Hurairah daripada Rasulullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud: Sesiapa yang berpuasa Ramadhan dengan penuh keimanan dan keikhlasan nescaya akan diampuninya segala dosanya yang telah lalu. (Diriwayat oleh imam Nasai'e, Ibn majah, Ibn Habban dan Baihaqi)

Abu Hurairah telah berkata: Aku telah mendengar Rasulullah S.A.W bersabda tentang Ramadhan yang bermaksud: Sesiapa yang mendirikannya(Ramadhan) penuh keimanan dan keikhlasan diampunkan baginya apa dosanya yang telah lalu. (Hadis riwayat Bukhari, Muslim, Tarmizi, Abu Daud, Nasai'e,Malik,Ahmad dan Baihaqi)

PENGUMUMAN

KELAS PENGAJIAN AGAMA DI VISTAMSN.
Datanglah beramai-ramai untuk menambahkan ilmu untuk bekalan akhirat di Surau Al Mutaqqin pada setiap hari Jumaat selepas Maghrib. PERCUMA!!!

MAJLIS BACAAN YASIN
Aktiviti membawa Yasin beramai-ramai diadakan di Surau Al Mutaqqin pada setiap malam Jumaat. Datang beramai-ramai. Surah Yasin disediakan secara PERCUMA.


blog ini dikendalikan oleh biro pendidikan vistamsn

Laman Baru

Feb 6, 2010

Aktiviti Pengajian Surau Al Mutaqqim

Jawatankuasa Surau Al Mutaqqim, VistaMSN menghidupakan kembali aktiviti tahun ini dengan menganjurkan kelas-kelas pengajian pada setiap hari Jumaat selepas waktu Maghrib. Kelas pengajian ini adalah PERCUMA dan dikendalikan secara bergilir oleh penceramah yang diundang khususnya dari Mesjid Seri Petaling. Kelas pengajian meluputi Tafsir Al Quran, Tauhid dan Sirah yang dibimbing oleh penceramah berasingan.

Pengerusi surau, Tuan Haji Othman Hussin memberitahu bahawa tujuan diadakan kelas-kelas ini ialah untuk mengimarahkan kembali surau disamping menjadikannya satu kesempatan kepada penghuni vista mengeratkan lagi tali silatulrahim sesama mereka selepas sibuk dengan tugas masing-masing di pejabat. Beliau harap penghuni vista akan mengambil kesempatan untuk menambahkan lagi pengetahuan agama untuk kesejahteraan hidup diri masing-masing dan masyarakat amnya.

Tn. Hj Othman juga rasa sedikit terkilan kerana kelas itu kurang mendapat sambutan dari penghuni dan berharap sikap penghuni terhadap aktiviti berunsur keagamaan akan berubah dan datang bersama-sama memeriahkan rumah Allah ini bagi mendapat keberkatan dan syufaat dariNya.

Pada 4hb Februari yang lalu juga buat kali pertama tahun ini diadakan aktiviti membaca Yasin beramai-ramai di Vista. Penghuni juga digalakkan untuk datang beramai-ramai untuk memeriahkan majlis di samping boleh menjadikannya sebagai pendinding kerohanian lebih-lebih lagi setelah bekerjasama dengan Pengurusan Majlis Sukan Negara melaksanakan Program Pagar Kerohanian sedikit masa lalu.

1 comment:

Mohammad Hasnol Bin Haji Abu Bakar said...

tengok wajah wajah yang memakmurkan surau jernih2 ajer..mudah2an surga dunia akhirat...