SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARRAK

Daripada Abu Hurairah daripada Rasulullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud: Sesiapa yang berpuasa Ramadhan dengan penuh keimanan dan keikhlasan nescaya akan diampuninya segala dosanya yang telah lalu. (Diriwayat oleh imam Nasai'e, Ibn majah, Ibn Habban dan Baihaqi)

Abu Hurairah telah berkata: Aku telah mendengar Rasulullah S.A.W bersabda tentang Ramadhan yang bermaksud: Sesiapa yang mendirikannya(Ramadhan) penuh keimanan dan keikhlasan diampunkan baginya apa dosanya yang telah lalu. (Hadis riwayat Bukhari, Muslim, Tarmizi, Abu Daud, Nasai'e,Malik,Ahmad dan Baihaqi)

PENGUMUMAN

KELAS PENGAJIAN AGAMA DI VISTAMSN.
Datanglah beramai-ramai untuk menambahkan ilmu untuk bekalan akhirat di Surau Al Mutaqqin pada setiap hari Jumaat selepas Maghrib. PERCUMA!!!

MAJLIS BACAAN YASIN
Aktiviti membawa Yasin beramai-ramai diadakan di Surau Al Mutaqqin pada setiap malam Jumaat. Datang beramai-ramai. Surah Yasin disediakan secara PERCUMA.


blog ini dikendalikan oleh biro pendidikan vistamsn

Laman Baru

Jul 9, 2010

DEMO OLEH JABATAN BOMBA

Penghuni Vista akan berpeluang mendapatkan maklumat lebih lanjut berkaitan langkah-langkah keselamatan yang boleh diambil ketika berlaku kecemasan domestik. Jabatan Bomba akan berkunjung ke perkarangan VistaMSN pada 17 Julai 2010 untuk memberikan satu demonstrasi mencegah kebakaran dan langkah-langkah lain yang boleh diambil oleh kita ketika berlakunya kecemasan.

Jomlah kita ambik kesempatan untuk bersama-sama meraikan tetamu kita ini disamping mempelajari ilmu-ilmu yang jarang-jarang kita berpeluang pelajari. Sesiapa yg nak test memadam api secara praktik nilah masanya dan bukan sekadar bermain dengan alat pemadam api semata-mata untuk suka-suka. Tu merosakkan kemudahan awam, macam tu.

Apakah surprise yang akan Jabatan Bomba bawa kepada kita? Nak tahu mailah nanti. Hari Sabtu........sekolah cuti.....pejabat tutup.......jomlah isi dengan aktiviti yang berfaedah. Sebelum terlupa, penghuni bolehlah tumpang buat kenduri pagi tu. Makanan boleh disediakan mengikut kemampuan. Janganlah banyak.....ramai nak sedekah nanti tu sempena nak sambut bulan Ramadhan.......Macam biasalah.....kita sedia makan secara potluck.
Okla.....sebelum tu ingat!!!! Api ni kecik jadi kawan kita, bila dia dah besar dia jadi lawan kita dan di akhirat nanti.............hmmmmmmmm..........

No comments: