SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARRAK

Daripada Abu Hurairah daripada Rasulullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud: Sesiapa yang berpuasa Ramadhan dengan penuh keimanan dan keikhlasan nescaya akan diampuninya segala dosanya yang telah lalu. (Diriwayat oleh imam Nasai'e, Ibn majah, Ibn Habban dan Baihaqi)

Abu Hurairah telah berkata: Aku telah mendengar Rasulullah S.A.W bersabda tentang Ramadhan yang bermaksud: Sesiapa yang mendirikannya(Ramadhan) penuh keimanan dan keikhlasan diampunkan baginya apa dosanya yang telah lalu. (Hadis riwayat Bukhari, Muslim, Tarmizi, Abu Daud, Nasai'e,Malik,Ahmad dan Baihaqi)

PENGUMUMAN

KELAS PENGAJIAN AGAMA DI VISTAMSN.
Datanglah beramai-ramai untuk menambahkan ilmu untuk bekalan akhirat di Surau Al Mutaqqin pada setiap hari Jumaat selepas Maghrib. PERCUMA!!!

MAJLIS BACAAN YASIN
Aktiviti membawa Yasin beramai-ramai diadakan di Surau Al Mutaqqin pada setiap malam Jumaat. Datang beramai-ramai. Surah Yasin disediakan secara PERCUMA.


blog ini dikendalikan oleh biro pendidikan vistamsn

Laman Baru

Oct 4, 2009

Persiapan Jamuan Aidil Fitri

Persediaan untuk Majlis Jamuan Aidil Fitri 2009 bermula pada sebalah pagi. Seperti biasa setiap majlis yang dianjurkan oleh Jawatankuasa Vista, makanan yang dihidangkan dimasak sendiri oleh penghuni secara bergotong royong. Ini merupakan satu amalan masyarakat yang sudah tersemai di kalangan penghuni. Hanya dimaklumkan sahaja tentang aktiviti yang akan diadakan dan secara sukarela penghuni akan turun dan bersama-sama menyiapkan bahan dan memasak tanpa perlu diberi tugas-tugas tertentu. Gambar berikut merupakan aktiviti sebelah pagi sewaktu persediaan bahan-bahan memasak.

Macam biasa kaum ibu akan melakukan kerja-kerja mengupas bawang, memotong cili, sayur dan sebagainya.
 
Sayuti dan Osman memanah ni macam dah jadi tugas resmi membersihkan peralatan untuk digunakan.


Penghulu Osman serius memerhati anak buah
M
Chef Saha dan Cik Mah menikmati Nasi Lemak.

Ni pun dikatakan tukang kacau juga. Alon bukan setakat pusing stering saja,memasak pun handal juga. Tapi goreng kacanglah yang lain entahlah.

Bab air mengayer serahkan kepada mereka ni.



No comments: